Erre figyelj, ha külföldieknek adsz el lakást!

Egy arab soha nem vesz meg egy bidé nélküli lakást, míg egy kínai a WC elhelyezését nézi meg először. Ingatlan-eladásnál lényeges szempont lehet, hogy milyen nemzetiségű vásárlókat szeretnénk kiszolgálni, különösen Budapesten, ahol az ingatlanok jó részét külföldi vevők vásárolják meg. Nemrégiben rengeteget olvashattunk arról, hogy mennyi kínai vásárol ingatlant Magyarországon. Íme néhány érdekesség a home staging világából, mire figyelj, ha külföldieknek kínálsz lakásokat!

investment-property-for-sale.jpg

A legtöbb ingatlankereskedő pontosan tudja, hogy jelenleg Budapest frekventált ingatlanjainak jó részét külföldiek vásárolják meg. A tapasztalatok szerint rengeteg a kínai, orosz és brit, illetve ír befektető, akik jó üzletnek gondolják, hogy panorámás lakást vásároljanak a Duna partján, esetleg egy belvárosi ingatlanba fektessék a pénzüket. Éppen emiatt nagyon fontos, hogy a home stager tisztában legyen a különböző nemzetiségű vevők igényeivel. Cikkünkben összeszedtük a legérdekesebb nemzetközi elvárásokat, amelyekre magyar ingatlantulajdonosként nem is gondolnánk. Az Iconist több esetben kapott olyan felkérést, amikor az adott lakást a külföldiek igényeire felkészítve kellett berendezni, átalakítani. Nagyon érdekes tapasztalatokat szereztünk, amelyek egy részét most közkinccsé tesszük.

 Arab lakás bidé nélkül?

Egy arab befektető vagy család soha nem fog egy olyan lakást vagy házat megvásárolni, ahol nincs bidé a WC mellett. Szaúd-Arábiában például az otthonok 90%-ban a WC-csésze mellett megtalálható a bidé is, mivel az arabok nem szeretnek WC-papírt használni, a tisztálkodást kifejezetten folyó vízzel végzik. Természetesen a bidé megléte szorosan összefügg az adott otthont lakó család anyagi helyzetével és lehetőségeivel, de ha csak tehetik, bidét is telepítenek a fürdőszobába. Nem csoda, hogy a pénzes arab üzletembereket és utazókat kiszolgáló sokcsillagos szállodák többsége mindenhol bidével és WC-csészével egyaránt felszerelt szobákat kínál. A berendezés általában az arab otthonokban a pompáról és a fényűzésről szól, ugyanakkor a nyílászárókon mindenképpen kötelező a redőny vagy a függöny. Az arab hölgyek ugyanis az otthonukban csador és burka nélkül, fedetlen fővel élnek, olykor európai öltözéket viselnek, így meg kell oldani, hogy kintről ne pillanthassák meg őket idegenek.

 Mekkora egy igazi főháló?

Az amerikai házvadász műsorokat nézve rájövünk, hogy az amerikai lakásvásárlók teljesen más szempontokat vesznek figyelembe egy-egy ingatlan megvételénél, mint a magyarok. Őket nem érdekli, ha az adott ház csak fából készült, gyorsépítésű, míg mi magyarok kizárólag csak a kőből és téglából épült épületeket értékeljük. Ugyanakkor nálunk a szülői hálónak, azaz a fő hálószobának nincs túl nagy jelentősége, hiszen ezt a helyiséget jórészt csak alvásra használjuk. Ha a nappali és a konyha elég tágas, és a hálószobába befér egy szekrény és egy franciaágy, akkor megfelelő lehet egy hazai vásárlónak. A tengerentúlon viszont a master bedroom egyfajta státuszszimbólum, azaz nemcsak az ágyat, a gardróbot kell rejtenie, de minimum egy olvasósarkot vagy pihenőrészt is. Az is elvárás, hogy kizárólagos fürdőszoba kapcsolódjon hozzá, amit csak a ház úrnője és ura használ. Pont emiatt előfordul, hogy a városi lakásokban a főháló-gardrób-fürdőszoba nagyobb, mint a nappali és a konyha együttvéve. Ezt érdemes figyelembe venni, ha amerikaiaknak kívánjuk eladni vagy bérbeadni az ingatlanjainkat.

 A japán tatami nyomában!

A japán lakások és házak alapvetően minimalista stílusban készülnek a „kevesebb több” jegyében. Ma már természetesen a papírszerű anyaggal fedett ablakokat és ajtókat felváltották a klasszikus üveggel készített darabok, és a fadézsához sem ragaszkodnak feltétlenül a fürdőszobában, megelégednek egy méretes káddal. Ugyanakkor van néhány dolog, ami elengedhetetlen egy japán számára: a japán lakásokban és házakban még ma is sokszor tradicionális bútorokat használnak, azaz a földön ülve esznek, alszanak, így a legtöbb esetben szőnyegpadló vagy meleg faburkolat fedi a padlót. A köves kerámiaburkolatok ugyanis nem túl otthonosak egy japán család számára, mert azon kényelmetlenebb lehet az ülés-fekvés, még akkor is ha padlófűtés van a szobákban. A tataminak nevezett puha japán padlószőnyeget mára már sok helyen felváltják a modernebb megoldások, de a hideg kőburkolat önmagában nem jellemző a japán otthonokban. Vegyük ezt figyelembe, ha japánoknak szeretnénk értékesíteni a lakásunkat.

 De nem kell ennyire messzire utaznunk, ha szeretnénk kulturális különbségeket felfedezni, léteznek olyan elvárások például a kínai vásárlóknál is, amelyeket érdemes figyelembe venni, hiszen ők rengeteg ingatlant vásárolnak Magyarországon is. Ilyen elvárás például a feng shuiból eredően a WC megfelelő elhelyezése. Az orosz, brit és ír vásárlók szintén saját elképzelésekkel érkeznek a piacunkra. Ha szeretnél többet tudni a kínai, orosz vagy ír vásárlók igényeiről, akkor keress bennünket bátran!

A bejegyzés trackback címe:

http://iconist.blog.hu/api/trackback/id/tr1513436413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.

Home Staging Blog

Eladod a lakásod, esetleg befektetsz? Ha szeretnéd áron felül értékesíteni az ingatlanjaidat, akkor ez a blog neked szól! A home staginggel kívánatosabbá tehetők a lakások/házak, így garantált a villámgyors eladás. Márti és Emese, az Iconist designerei ebben segítenek neked!

Címkék

Facebook oldaldoboz