Az amerikai ingatlanügynökök jó része szerint a home staging lecsökkenti az ingatlanok piacon töltött idejét, ráadásul ezek az otthonok akár 10%-kal drágábban kelhetnek el hasonló adottságú társaiknál.
A home staging a lakberendezés speciális válfaja, amelynek célja, hogy az eladandó ingatlant a lehető legkívánatosabbá tegye a vásárlók számára. Számok egy tengerentúli kutatásból, amelyek talán Magyarországon is érdekesek lehetnek.
Kétségtelen, hogy a home staging az Amerikai Egyesült Államokban tekint vissza a leghosszabb és legjelentősebb múltra. Az itt működő ingatlanügynökök jó része home designert is foglalkoztat, hogy szebbé varázsolják az eladó otthonokat. Körükben végzett felmérést az USA Nemzeti Ingatlanforgalmazók Szervezete, amelyből kiderült, hogy a kereskedők 61%-a határozottan állítja, hogy a home staging segíti az eladást és jócskán lerövidíti annak idejét. A megkérdezettek fele szerint ez annak tudható be, hogy a vásárlókra komoly hatással van egy szépen berendezett enteriőr, amelyben el tudják képzelni a saját és családjuk életét, ráadásul a terekben és az egyes helyiségekben rejlő potenciált is jobban fel tudják mérni. Mindemellett a tulajdonos pénztárcájának sem mindegy, hogy egy ingatlanért mennyit hajlandóak fizetni a piacon. Az eddigi tapasztalatok szerint a home staginggel eladott otthonok egyharmada 2-5%-kal drágábban kelt el, míg egyötödükért 10%-kal fizettek többet a vásárlók. Az ügynökök egyébként az alábbi változtatásokat javasolják az eladóknak egyfajta alapként: szüntessék meg a zsúfoltságot, alaposan takarítsanak ki, mossák át és ki a szőnyegeket, az értékesítés ideje alatt távolítsák el a háziállatokat és a gyerekeket, a legideálisabb esetben költözzenek ki az ingatlanból. Hazánkban a home staginggel felkészített lakások nem ritkán az amerikai átlagot meghaladóan, akár 10-30%-kal drágábban kelnek el, mint a felkészítés nélkül piacra dobott ingatlanok.